Jaki program dla gabinetu wybrać? e-rejestracja i powiadomienia SMS zamiast leku na pamięć i koncentrację.

Marzeniem każdego właściciela placówki medycznej jest, aby pacjenci korzystający  z jego usług mogli, dzięki ofercie medycznej i wykwalifikowanemu personelowi, cieszyć się szybkim powrotem do zdrowia. Problem pojawia się, kiedy to sami usługobiorcy zaczynają komplikować sprawę. Nieprzychodzenie na wizyty o odpowiedniej godzinie, przyjście na wizytę w złym terminie lub w ogóle niepojawienie się u specjalisty to główne problemy  z jakimi spotykają się gabinety lekarskie i fizjoterapeutyczne w pracy z pacjentami. Chcąc działać w myśl zasady „Twoje zdrowie w Twoich rękach” pacjenci muszą pamiętać także  o wizytach i badaniach kontrolnych, podczas których nierzadko pojawiają się pierwsze sygnały świadczące o wystąpieniu chorób.

Jednak świat gna do przodu, mamy mnóstwo obowiązków, niezależnie od wieku, stanu cywilnego i wykonywanego zawodu, ciężko nam czasem zachować informację na kilka tygodni lub kilka miesięcy do przodu. Takimi informacjami są często zagadnienia związane z wizytami w gabinetach lekarskich i innych placówkach medycznych.

Pacjent oczekujący komunikacji

Co robić w takiej sytuacji? Warto pomyśleć o rozwiązaniach udogadniających pracę gabinetów lekarskich i placówek medycznych oraz funkcjonowanie pacjenta w natłoku informacji. Należy wyróżnić te istotne. O ile na pocztę elektroniczną otrzymujemy mnóstwo reklam i ofert, o tyle wiadomość SMS, jest rzeczą która dociera do nas bardziej osobiście, a że wiadomość dotyczy zdrowia pacjenta tego typu rozwiązanie informacja nie będzie odsuwana „na bok”. O dobrym rozwiązaniu, jakim jest sms z przypomnieniem o wizycie świadczy przeprowadzone badanie, z którego wynika, że taka forma komunikacji jest również oczekiwana przez pacjentów.

Jaki program do gabinetu wybrać?

Zdecydowanie zalecamy sprawdzić przed podpisaniem umowy rzetelność dostawcy. Obecnie najpopularniejsze są programy do gabinetu  w chmurze.

Usprawniamy pracę naszego gabinetu

Dzięki powiadomieniu sms możemy zyskać nie tylko zaufanie pacjenta, który pozytywnie zareaguje na przypomnienie o wizycie, wiedząc że placówka nie traktuje go jak „kolejny numerek
w kolejce”, tylko ma na uwadze jego zdrowie. Ogromna zaleta powiadomień sms kierowanych do pacjentów, to brak tworzenia się dziur w trakcie pracy specjalistów, podczas których mogłyby zostać przyjęte inne osoby. W dłuższej perspektywie stosowania przypomnień sms możliwe jest skrócenie kolejek do gabinetów lekarskich, ponieważ pacjent, który wie, na którą godzinę ma umówioną wizytę u specjalisty nie musi wyczekiwać kilku godzin w poczekalni.