6 sposobów na poprawę opłacalności Twojego gabinetu lekarskiego

Najczęściej gdy zbliża się koniec roku, zaczynasz zastanawiać się nad opłacalnością Twojego gabinetu lekarskiego. Przy dramatycznym wzroście obciążenia administracyjnego w ostatnich latach utrzymanie opłacalności może być stałym wyzwaniem dla lekarzy i menedżerów praktyki lekarskiej. Niezależnie od tego, czy zastanawiasz się nad nowymi strategiami, czy też chcesz wprowadzić niewielkie zmiany w bieżących zasadach, przygotowaliśmy krótką listę, która pozwoli Ci zwiększyć zyski. Jeśli jeszcze nie pomyślałeś o wprowadzeniu niektórych z tych zmian, zastanów się, czy mają one sens, aby wypełnić niektóre z obecnych luk (czytaj: koszty) i zwiększyć przychody.

 

1) Zleć specjalistom rozliczanie swoich płatności.
Czy myślałeś kiedyś o tym, żeby po prostu swoje rozliczenia zlecić innym i zaoszczędzić zarówno swój jak i pracowników czas? Często może być to bardzo trafione rozwiązanie. Ograniczysz również czas na poszukiwanie wykwalifikowanego pracownika, któremu będziesz ufał, wyeliminujesz możliwie popełniane błędy w rozliczeniach oraz zatrudniając profesjonalną firmę, nie będziesz musiał czuwać nad tym czy robione jest to profesjonalnie. By wspierać pracowników i kompleksowo zarządzać swoją placówką medyczną możesz zastosować program medyczny w chmurze.

Jeśli otwierasz nową praktykę lub masz problemy z płatnościami, może to być również dobra opcja – zaoszczędzisz czas i koszty znalezienia odpowiedniego, wysokiej jakości personelu rozliczeniowego, a zapłacisz firmie, która zrobi to profesjonalnie.

 

2) Zamień rozmowy telefoniczne na płatne wizyty telemedyczne.
Wielu dostawców usług medycznych spędza dużo czasu na telefonach i e-mailach, które są nieudokumentowane i nie przynoszą żadnych zysków. Ponieważ Twój harmonogram jest już napięty, ogranicza to pieniądze, które możesz zarobić.

Dlaczego nie rozważyć zastąpienia niektórych z tych połączeń telefonicznych dla pacjentów jako płatne usługi telemedyczne, na które poświęcasz dużo swojego czasu? Sprawdzi się to w przypadku prostych odpowiedzi na pytania pacjentów, analizy wyników laboratoryjnych lub pytań o recepty. Możesz pomyśleć również o wideo rozmowach, które były by czymś w rodzaju wizyty, za którą również dostałbyś zapłatę.

 

3) Rozszerz swoją obecność w Internecie.
77% pacjentów szuka opinii online przed wyborem nowego lekarza. Oznacza to, że jeśli nie masz swojej strony promującej Twój gabinet ani chociażby recenzji online, możesz stracić nowych pacjentów.

Przechodzenie na technologię nie musi być aż tak straszne jak Ci się wydaje ani bardzo czasochłonne. Rozpocznij od małych kroków. Załóż profil na kilku stronach z recenzjami lekarza i poproś pacjentów, aby poświęcili kilka minut na wystawienie Ci pozytywnej opinii. Możesz też skoncentrować się na założeniu prostej strony internetowej, na której napiszesz kilka słów o sobie, podasz adres gabinetu oraz mailowy, numer telefonu. Pacjenci szukając lekarza w Internecie, poczują większe zaufanie do Ciebie, gdy się czegoś o Tobie dowiedzą.

Działania te mogą być stosunkowo niedrogim i skutecznym sposobem na zwiększenie liczby odwiedzających Cię pacjentów.

 

4) Rozważ przejście na usługi medycyny concierge.
Obecnie dwadzieścia procent lekarzy już praktykuje lub rozważa przejście na usługi medycyny concierge. Czym one się charakteryzują? W naszym kraju nie jest to jeszcze zbytnio popularne, a coraz bardziej rozwija się np. w takich krajach jak USA. Usługi concierge generalnie opierają się na pobieraniu dużych opłat, za specjalne traktowanie poprzez usługodawcę. W kwestii medycyny usługa ta polega na przyjmowaniu mniejszej ilości pacjentów za dużo większą opłatą. W zamian pacjenci mają ciągły dostęp do lekarza, nie muszą czekać długo na wizytę, mogą w każdej chwili wykonać telefon i są traktowani bardzo indywidualnie.

Chociaż ten model może działać lepiej w przypadku tylko niektórych grup pacjentów i specjalizacji lekarzy, wielu z nich jednak uznało, że jest to świetny sposób na znalezienie lepszej równowagi między pracą a życiem prywatnym, przy jednoczesnym zachowaniu opłacalności.

 

6) Spróbuj udoskonalić gromadzenie swoich pacjentów.
Gromadzenie i pozyskiwanie pacjentów są często ostatnią rzeczą, o której lekarze chcą myśleć. Powinieneś podejść do tego z innej strony. Nie zawsze jest to łatwa sprawa ale pamiętaj, że to właśnie oni mają bezpośredni wpływ na opłacalność Twojego gabinetu!

Może masz wysoki procent niepobranych rachunków lub wydajesz zbyt dużo czasu i pieniędzy na zaległe płatności? Prawda jest taka, że ​​istnieje wiele sposobów na poprawę skuteczności pozyskiwania pacjentów, które mogą usprawnić działanie Twojego gabinetu.